Zwemlessen ABC

Werkwijze

Je bent van harte welkom om te komen zwemmen vanaf het moment dat je vier jaar wordt. Onze lessen duren 45 minuten. Wij werken voor het behalen van het A diploma met vier verschillende niveaus.

1e niveau:
In deze groep starten alle kinderen. Kinderen leren hier om zelfstandig door het bad te gaan, ze worden watervrij, leren drijven en maken kennis met de slagen.

2e niveau:
De beenslagen worden aangeleerd, kennis gemaakt met de complete slagen, een begin gemaakt met watertrappen en onderwater vormen.

3e niveau:
De complete slagen worden aangeleerd en er wordt gewatertrappeld en gedoken.
We gaan de drijfmiddelen afbouwen.

4e niveau:
De slagen worden geautomatiseerd en geconditioneerd. De kinderen gaan met kleding zwemmen en worden voorbereid op het afzwemmen.

Bij het bereiken van een volgend niveau ontvangt je kind een ander kleur motivatie bandje en bij het behalen van de diploma’s de kleuren brons, zilver, goud

Kledingeisen diploma zwemmen

Kleding-eisen examen zwemdiploma A

Bij examens voor het zwemdiploma A dient de kleding te bestaan uit:

– Shirt met korte mouwen
– Hemd
– Korte broek (d.w.z. broekje met pijpen; broekjes die naadloos aansluiten op de huid zijn niet toegestaan)
– Schoenen (plastic, leren en sportschoenen zijn toegestaan; schoenen zonder echte zool zijn niet toegestaan) en sokken

Kleding-eisen examen zwemdiploma B

Bij examens voor het zwemdiploma B dient de kleding te bestaan uit:

– Shirt met lange mouwen en een hemd
– Lange broek (lange broeken die naadloos aansluiten op de huid zijn niet toegestaan)