Regulier (45 min)

De lessen duren 45 minuten. In niveau A1 duurt de les eerst een half uur.

Naast goed zwemonderwijs, vinden wij het belangrijk dat je kind plezier heeft in de zwemles. Er zijn bij diploma A vier verschillende niveau’s. Je kind schuift door naar het volgende niveau als het daar aan toe is. (gemiddeld duurt ieder niveau 4 lesmaanden) Zo krijgt ieder kind les op maat.

Op maandag starten alle kinderen van 18:00 uur tot 18:30 uur in niveau A1. Wanneer jouw kind door mag naar niveau A2 kun je kiezen voor een tijd die jou het best past (15:00 uur, 15:45 uur, 16:30 uur, 17,15 uur) Jouw kind kan nu voortaan op dezelfde tijd blijven zwemmen tot het A-diploma is behaald

Op zaterdagochtend starten de kinderen om 8:30 uur in de Blauwe Golf. Gaat jouw kind een niveau verder, dan wordt de zwemtijd steeds later.

Op zaterdagmiddag starten de kinderen om 12:30 uur in het Kalverdijkje. Gaat jouw kind een niveau verder, dan wordt de zwemtijd steeds later.

Op donderdag en zondagmiddag zijn er ook lessen voor B en C beschikbaar, zie lestijden voor meer informatie hierover.

Wat leert jouw kind in ieder niveau?

• Niveau 1 – ‘Yes naar zwemles’ – Plezier staat voorop: spelenderwijs met water in contact komen. De kinderen leren dat water leuk kan zijn. Deze lessen duren 30 minuten.
  • Niveau 2 – De kinderen leren de beenslagen aan en we maken een begin met duiken, drijven en watertrappen
  • Niveau 3 – De kinderen leren de complete zwemslagen; schoolslag, rugslag, borstcrawl en rugcrawl
  • Niveau 4 – De kinderen leren steeds langer achter elkaar te zwemmen en de drijfmiddelen worden afgebouwd. Enkele weken voor het afzwemmen, wordt de kinderen gevraagd om met kleren aan te zwemmen.Met een A diploma kan een kind zich redden in een rustig zwembad

Met diploma B in een druk zwembad.

Met een C diploma staat je kind zijn mannetje in zwemparadijzen. wildwaterbanen, buitenwater.

bandjes zwemles