Speedy (90 min)

Speedy zwemles.
Het is voor veel ouders en verzorgers niet eenvoudig om naast het werk, het huishouden en sportactiviteiten de zwemlessen voor de kinderen te plannen.

MijnZwemschool heeft daarom een lespakket samengesteld waarmee de kinderen op een verantwoorde en vriendelijke wijze binnen 12 lesmaanden het zwemdiploma A en afhankelijk van de startleeftijd vaak ook nog B kunnen behalen. Misschien zelfs C.

Dat doen wij door middel van lessen van 1 uur en 30 minuten, waarin veel spelenderwijs wordt aangeleerd. Actie en rust worden uiteraard goed afgewisseld. Dit alles wordt voorafgegaan door 2 maanden voortraject met lessen van 45 minuten.

In de tussentijd kun je zelf lekker boodschappen, doen, wandelen, sporten, werken, kletsen met de andere ouders, lezen in een goed boek, enzovoort… Ook is het mogelijk om één keer in de tien weken hulpouder te zijn, dit houdt in dat je de hele les mag kijken en de docent even helpt met het aan en uit doen van de drijfpakkies of het vasthouden van een mat bijvoorbeeld.

Jouw kind kan meedoen vanaf 4 jaar. (advies is te wachten tot 5 jaar omdat het dan vaak toch allemaal wat sneller gaat omdat de kinderen dan goed gewend zijn op school en daaraan minder energie kwijt zijn) De eerste les is een intake les om te kijken of deze lessen geschikt zijn. Het moet namelijk wel voor alle kinderen leuk blijven. Soms is het beter een half jaar later te starten of om toch te kiezen voor de reguliere lessen van driekwartier. Ook kan het voor sommige kinderen goed zijn om een periode alvast mee te doen met het wen- speelzwemmen om zo minder bang en beter watervrij te worden.

Wat moet je kind kunnen om deel te kunnen nemen aan de SPEEDY lessen?

1. Zelfstandig springen in (borst)diep water
  2. Kort onder water gaan
  3. Leerbaar zijn*
  4. Uw kind mag geen leer- of ontwikkelingsachterstanden hebben

*  Wat is “leerbaar”?

Onder leerbaar verstaan wij dat een kind heeft geleerd dat je moet luisteren naar een meester of juf, weet dat hij of zij niet altijd direct aan de beurt is en dat zijn of haar communicatieve vaardigheden op een redelijk niveau zijn. Een voor de leeftijd te verwachten woordenschat en uitdrukkingsvermogen dus. Extreem gevoelige kinderen of extreem verlegen kinderen zijn bijvoorbeeld eerder gebaat bij een geleidelijker traject.

Voor Speedy zwemles betaal je een vaste pakketprijs af in 14 maandelijkse termijnen (zie tarieven)

Is dat niet heel duur? Nee, bedenk namelijk goed dat je normaal gemiddeld 2 jaar (22 termijnen) onderweg bent tot diploma B. Het maandbedrag is dan lager, maar in totaal betaal je dan ongeveer net zoveel. Nu bespaar je echter tijd en reiskosten uit.

Locatie: Zwembad van TALANT, lokatie de akkers in Drachten.

Ja, ik geef mijn kind graag gratis en vrijblijvend op!