Het team

Eva Falke (1975, and I’m damn proud of it)
Werkzaam bij MijnZwemschool sinds 2016

Mijn connectie met zwembadwater begon toen ik een jaar of 8 was. Ik begon met wedstrijdzwemmen en heb dit een jaar of 3 gedaan. En in 2016 ben ik opnieuw verliefd geworden op het zwembad en dan met name het zwemles geven. Kinderen zijn zulke pure mensen, ze hebben nooit een dubbele agenda en zeggen wat ze denken. Ik kom altijd vrolijk weer thuis van mijn werk!

Naast het zwemles geven vind ik het te gek om hout te bewerken met een stoere elektrische zaag, die veel herrie maakt en mooi recht zaagt. En daarna ook nog schroeven met de elektrische schroefboormachine, je kunt mij niet gelukkiger maken! Daarnaast vind ik het heerlijk om te wandelen en piano te spelen én te genieten van mijn eigen opgroeiende kinderen.

Femke Gorter-Hettema (1992)
Werkzaam bij MijnZwemschool sinds mei 2021

In mijn jeugd kon je mij meer dagen wél in het zwembad vinden dan niet. Van mijn 10e tot mijn 17e heb ik wedstrijd gezwommen op vrij aardig niveau. De vele ritjes naar het zwembad van Joure (5x per week) en het aantal gezwommen kilometers durf ik niet op te tellen. Na de periode van wedstrijdzwemmen heb ik nog een periode gewaterpolood.

In 2016 kwam ik bij toenmalige eigenaar Bauke Beert Keizer zwemmen in de SwimHIT-groep. En eind 2020, toen ik nog als communicatiemedewerker op kantoor werkte, benaderde hij mij of ik de opleiding tot zwemlesgever wilde volgen. Ja, graag! Een hele switch, maar enorm blij met de kans én de ontwikkelingen die daarna volgden. En echt, er is niks leukers dan zwemles geven aan kinderen. Ze zijn zo eerlijk en je bouwt een fantastische band met ze op gedurende alle maanden dat ze bij je zwemmen. Het is een super leuke uitdaging om iedereen te leren zwemmen, want ieder kind is (gelukkig) anders 🙂

In mijn vrije tijd blaas ik bij de fanfare van Idskenhuizen op bugel, doe ik aan crossfit, kijk ik graag (reality)series, hou ik van wandelen, uitjes maken met mijn gezin en kan ik enorm ontspannen met mijn borduurwerkjes.

Maria van Uffelen (1989)
Werkzaam bij MijnZwemschool sinds januari 2023

Ik ben Maria en ik ben dol op zwemmen. Samen met mijn man en drie kinderen woon ik sinds 2016 in Bantega. Onze kinderen zijn ook bekend bij MijnZwemschool Sint Nyk, ze hebben er allemaal gezwommen of zwemmen er nu nog. Naast mijn bestaande werk in het Medisch Centrum Leeuwarden heb ik de opleiding tot zweminstructeur gedaan en die heb ik begin 2023 afgerond. In het verleden heb ik veel aan wedstrijdzwemmen gedaan en hierna ging ik over op trimzwemmen. Naast het zwemmen en werken in het MCL geniet ik met volle teugen van ons gezin. Verder hou ik van tuinieren, lezen en activiteiten ondernemen met de kinderen.

Het is een feestje om kinderen zwemles te geven. De trotse koppies in het zwembad van ‘ik kan het, juf’, geeft veel voldoening bij mij. Ieder kind leert op zijn/haar eigen niveau en tempo. Dat respecteer ik en ik vind het belangrijk dat ze vertrouwen in mij hebben zodat ik de kinderen nieuwe dingen kan aanleren.

Minke Bergsma (1983)
Werkzaam bij MijnZwemschool sinds mei 2023

Sinds mijn 3e zit ik al in, op en onder water. Ik leef bijna in het water ;-). Met mijn gezin, man en kinderen (Nicole en Robin) ben ik vaak op de meren te vinden met onze zeilboot en duik ik graag tijdens de reizen die we maken. Naast mijn water-hobby’s hou ik ervan om te fröbelen en taarten te maken.

Een aantal maanden geleden ben ik benaderd om van mijn grote hobby mijn werk te maken. Deze kans heb ik dan ook met twee handen aangegrepen. Ik vind het geweldig om mijn grote liefde voor water over te brengen aan de kinderen tijdens de lessen. Hierbij staan veiligheid en bovenal plezier voorop. Wanneer de kinderen na afloop van de les met twinkelende ogen en stralen van trots naar huis gaan is mijn dag geslaagd!