Peuter/KleuterSurvival

Survivalzwemmen of ook wel genoemd overlevingszwemmen is een unieke methode en gericht op zelfredzaam maken van kleine kinderen die op wat voor manier dan ook te water raken. Een belangrijk element uit deze lessen is het zich leren redden in het water. We leren de kinderen om overeind te komen, maar ook het op de rug draaien waardoor ze blijven drijven en zodoende kunnen ademhalen. Ook oefenen we veel in het zelfstandig op de kant klimmen. Iedere seconde die we op deze manier kunnen pakken kan levens redden.

Spelenderwijs leren is belangrijk omdat kinderen zo het water niet associëren met iets engs. De kinderen zwemmen met hun ouder in het water. In het begin zwemmen ze met een hesje maar later in de les gaat dat hesje uit. Peuter kleuter zwemles wordt vaak genoemd als ideale voorbereiding op de reguliere zwemlessen

• Kind leert dat water niet eng is. Soort watergewenning
  • Is veiliger rondom water
  • Verkleint de kans op verdrinking
  • Voortbewegen in en onder water
  • Zelfstandig uit het water komen
  • Ideale voorbereiding voor de reguliere zwemlessen. Manier om de wachtlijst te omzeilen
  • Bij ouder dan 3.5/4 jaar doorstroming naar lessen mogelijk (dit in overleg).